, , ,

Dlaczego wezmę udział w pikiecie Związku Nauczycielstwa Polskiego 1 września

…. bo  nie godzę się na dalsze nieprzemyślane i obraźliwe wypowiedzi przedstawicieli władzy wobec środowiska nauczycielskiego;

… bo za kumulację negatywnych zjawisk w polskiej oświacie obciąża się najczęściej  pracowników oświaty;

… bo nie godzę się na  dalsze upadlanie ekonomiczne i społeczne nauczycieli;

… bo wiem, jak dobrze wykształceni są nauczyciel i wiem, że polska szkoła może być tak dobra jak szkoła fińska;

… bo wiemy, jak odbudować zdewastowaną oświatę publiczną, wiemy jakich zmian potrzebuje polska szkoła;

… bo warto przypomnieć, że jeżeli jeszcze w 2008 roku nauczyciel stażysta zarabiał blisko 1,5 płacy minimalnej, a dyplomowany ponad trzykrotnie  – o tyle dziś ten wskaźnik wynosi dla początkujących poniżej (!) jednego, a dla nauczyciela z najwyższym stopniem zaledwie 1,2 % ;

… bo rozrasta się biurokracja – drobiazgowa i zarazem schematyczna ewaluacja wyników kształcenia wymaga coraz więcej nauczycielskiego czasu;

… bo największy strajk  nauczycielski ( wiosna 2019) , w którym państwo potraktowało domagających się godnych płac i warunków pracy propagandowym iperytem( zmasowana akcja oczerniania, naplucie w twarz propozycją podwyżek w wysokości 4,4 proc., względnie pomysłami podwyżek pensum);

… bo wszystkie ciężary nieudanych reform ( sześciolatki, likwidacja gimnazjów), skutki pandemii dźwiga wysokokwalifikowany i najniżej opłacany pracownik oświaty;

…  bo ministerstwo dobija  od lat już głodzoną i podtruwaną oświatę publiczną;

… bo XIX-wieczna podstawa programowa – Czarnkowa ideologizacja, afera wokół podręcznika do HiT-u, kult Jana Pawła II, wyklętych,  to już tylko śmieszno-groteskowa scenografia do tragicznej fabuły;

… bo  z polskiej szkoły uciekają osoby o najwyższym statusie ekonomicznym i najwyższym kapitale kulturowym, odpływają dzieciaki najbardziej uprzywilejowanych edukacyjnie;

… bo podporządkowaliśmy się kulturze patoposłuszeństwa , w której powszechna jest przemoc symboliczna i przeświadczenie, że żeby świat w ogóle mógł funkcjonować, potrzebna jest hierarchia i powiązana z nią władza.

… bo  musimy realizować  programy nauczania, które w istocie nie uwzględniają różnic społecznych, osobowościowych i rozwojowych dzieci i młodzieży;

… bo  jest dalsze tysiąc powodów, aby wreszcie powiedzieć dość

              Kazimierz Piekarz
Przewodniczący Komisji Pedagogicznej
     Zarządu Okręgu Śląskiego ZNP

POWIĄZANE WPISY

18.04.2024

Kandydatka związana z ZNP walczy o prezydenturę w Mysłowicach

...

Czytaj więcej
Interwencja ZNP ws. skutków rezygnacji z nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość

Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował do Ministerstwa Edukacji Narodowej list dotyczący skutków rezygnacji z...

Czytaj więcej


NAJNOWSZE WPISY

18.04.2024

W oświacie idzie ku lepszemu! Głos pisał 100 lat temu: Uratowana dusza szkoły, czarne zmory przegnane
Czytaj więcej

18.04.2024

Kandydatka związana z ZNP walczy o prezydenturę w Mysłowicach
Czytaj więcej

17.04.2024

Interwencja ZNP ws. skutków rezygnacji z nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość
Czytaj więcej

16.04.2024

GŁOS NAUCZYCIELSKI Nr 14-15
Czytaj więcej

16.04.2024

Podstawy programowe zostaną odchudzone. Minister Nowacka zapowiada publikację rozporządzenia w ciągu kilku dni
Czytaj więcej