INFORMATYCZNA POMOC ZDALNA OKRĘGU ŚLĄSKIEGO ZNP DLA ODDZIAŁÓW ZNP (ŚLĄSKIE)

Kluczem do rozwiązania większości problemów informatycznych jest obejrzenie przez informatyka problemu informatycznego na ekranie komputera oraz wprowadzenie odpowiednich zmian za pomocą myszki i klawiatury w celu rozwiązania tego problemu. Ponieważ w dzisiejszych czasach w dobie szybkiego Internetu istnieje przynajmniej kilka rozwiązań aby móc oglądać zdalnie ekran innego komputera czy sterować jego myszką i klawiaturą poprzez Internet, dlatego też staje się możliwe świadczenie pomocy informatycznej zdalnie.

Pomagamy zdalnie naszym oddziałom z Okręgu Śląskiego ZNP od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Biura Okręgu, za pomocą znanego i renomowanego oprogramowania do pomocy zdalnej i zdalnej prezentacji.

Ważne! Aby rozpocząć sesję informatycznej pomocy zdalnej, skontaktuj się telefonicznie (605 595 507, VPN 361) lub mailowo ([email protected]) z naszym okręgowym informatykiem, aby uprzedzić o swoim zamiarze uzyskania pomocy zdalnej, a następnie pobierz i uruchom na swoim komputerze moduł do szybkiej pomocy zdalnej. Możesz w tym celu skorzystać z linku – przycisku poniżej.

>>> POMOC ZDALNA I <<<

lub

>> POMOC ZDALNA II <<<

 

Po pobraniu i uruchomieniu programu na Twoim komputerze, podaj informatykowi ID oraz hasło, które pokaże program.

Oddziały ZNP wielokrotnie korzystały i korzystają z podpowiedzi i pomocy okręgowego informatyka. Kontynuując to, rozszerzamy tę formę pomocy o ww.  zdalną pomoc informatyczną.  Ze względu na to,  iż w Okręgu Śląskim ZNP funkcjonuje bez mała „setka” oddziałów, z których większość posiada sprzęt komputerowy. Każdy z nich może skorzystać nieodpłatnie ze zdalnej pomocy informatycznej oddziałów ZNP. W przypadku nasilenia zgłoszeń, pierwszeństwo w skorzystaniu z nieodpłatnej pomocy będą miały oddziały, które z niej nie korzystały w ostatnim półroczu.

Dlaczego warto skorzystać z naszej informatycznej pomocy zdalnej:

  • w zdecydowanej większości przypadków uzyskanie informatycznej pomocy zdalnej jest możliwe praktycznie od razu w ciągu paru minut, podczas gdy wizyta naszego informatyka na miejscu w oddziale wymaga umówienia terminu, często odległego o przynajmniej kilka dni od momentu zgłoszenia. Na pewno docenią to osoby, które chcą rozwiązać problem tu i teraz (np. na pół godziny przed ważnym spotkaniem czy prezentacją), a nie czekać na przyjazd informatyka,
  • pomoc zdalna jest tańsza, niż świadczona w tradycyjnej formie z dojazdem na miejsce do oddziału (w przypadku częstszego korzystania z pomocy, oddział zostaje obciążony notą księgową, gdzie kwota jest adekwatną ceną do udzielonej pomocy)
  • pomoc zdalna jest możliwa na duże odległości– dzięki temu możemy pomagać skutecznie tam gdzie trudno o skutecznego informatyka, tam gdzie dobra pomoc informatyczna dużo kosztuje, gdzie jest problem bariery językowej albo gdzie trudno o informatyka w ogóle.
  • stosowane przez nas rozwiązanie jest bezpieczne, legalne, a cały proces pomocy zdalnej odbywa się wyłącznie za wiedzą i zgodą Oddziału.

Z punktu widzenia laika, czasami może być trudno ocenić czy w danej sytuacji pomoc zdalna się sprawdzi czy nie. Oczywiście można to zawsze doprecyzować, kontaktując się z nami. Bywa iż pomoc zdalna z uwagi na bariery sprzętowe jest całkowicie nieskuteczna, i wymaga jednak wizyty informatyka na miejscu lub jego telefonicznej konsultacji co do niemożności zdalnej naprawy i ewentualnych dalszych kroków z tym związanych.

Aby tą ocenę uprościć, poniżej prezentujemy, w postaci tabeli przykładowe problemy, które prawie na pewno można rozwiązywać za pomocą pomocy zdalnej, a które raczej wymagać będą wizyty informatyka na miejscu. (Pomoc zdalna informatyka Okręgu Śląskiego nie obejmuje, z braku uprawnień administracyjnych pomocy dotyczącej programów księgowych SYMFONII, tu zalecamy kontakt z Zarządem Głównym ZNP.)

Pomoc zdalna i wsparcie (przykłady)Pomoc zdalna jest niemożliwa w przypadku np.
infekcja przeglądarkibrak dostępu do internetu
problem ze spamem czy inny problem z pocztą
(jeśli wina leży po stronie komputera klienta)
konieczność przeinstalowania komputera
mała infekcja wirusowakomputer się nie włącza
problem z konkretnym oprogramowaniemwymiana czy montaż nowego routera
problem ze sterownikiem urządzeniawymiana dysku czy innego podzespołu komputera
problem z wydajnością komputeraduża infekcja wirusowa