Konto Poczty E-MAIL / Strony WWW
Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego przypomina, że dla członków Związku, a także struktur terenowych ZNP i OUPiS istnieje możliwość darmowego założenia na serwerze ZG ZNP kont poczty e-mail.
W ten sposób zyskają Państwo nie tylko bezpłatne konto e-mail, lecz także dostęp do najnowszych informacji o bieżącej działalności ZNP – na konto wysyłane będą komunikaty i pomocne materiały oraz codziennie monitoringi mediów. Konto w domenie znp.edu.pl umożliwia również zwracanie się bezpośrednio do prawników ZG ZNP z pytaniami i prośbami o pomoc prawną.
- W celu założenia konta e-mail należy:
- w przypadku konta indywidualnego – wypełnić formularz i odesłać do oddziału ZNP, który wyśle zebrane formularze pocztą na adres Zarządu Głównego Związku Nauczycielstwa Polskiego, ul. Juliana Smulikowskiego 6/8, 00-950 Warszawa
- w przypadku konta dla ogniwa ZNP lub filii OUPiS – skontaktować się z kol. Aleksandrą Chwatow (tel. 22 828-08-97, e-mail: achwatow@znp.edu.pl); jednostki te mogą także założyć na naszym serwerze stronę internetową Prosimy o pomoc w rozpropagowaniu tej informacji wśród członków Związku oraz ogniw związkowych.
Z koleżeńskimi pozdrowieniami
/-/ Jarosław Czarnowski
Wiceprezes ZG ZNP
Telefon: 22 624 89 41
Zgłoszenia awarii poczty oraz stron internetowych w domenie ZNP.
Zgłaszać awarie należy z zachowaniem nastepującej kolejności:
1. Wysłanie maila na adres it@znp.edu.pl
2. Telefonicznie pod nr 22 624 89 41
Zgłaszając awarię należy podać:
– opis problemu
– imię i nazwisko osoby, której usterka dotyczy
– dane kontaktowe ww. osoby
– nazwę konta (poczty e-mail, bądź dostępowego na serwerze www), na którym wystąpił problem
– zgłoszenie dotyczące błędu logowania na serwer stron internetowych musi zawierać raport logowania.
Przed zgłoszeniem problemu należy zapoznać się z zawartością FAQ zamieszczoną poniżej.
- ⇒ Specyfikacja techniczna konta dla stron internetowych na serwerze ZNP
- ⇒ Komunikat JFolder::create: Path not in open_basedir paths w trakcie instalacji dodatków w Joomla
- ⇒ Dostęp do konta na serwerze stron
- ⇒ Zmiana hasła dostępowego do serwera stron oraz do bazy MySQL
- ⇒ Baza danych MySQL
- ⇒ Konfiguracja konta pocztowego
- ⇒ Zmiana hasła do konta pocztowego
- ⇒ Informacja o przepełnieniu skrzynki
- ⇒ Diagnozowanie problemów z pocztą w programie pocztowym
Pojemność serwera | 5 GB |
Domena | .znp.edu.pl / .oupis.pl |
Konto sftp | tak |
Baza danych | MySQL 5 |
Serwer php | Apache 2 |
Cykliczne uruchamianie skryptów – CRON | tak, realizowane przez administratora |
Własny adres IP | nie |
Uprawnienia można ustawić za pomocą programu WinSCP po zalogowaniu na konto należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na folderze i wybrać „properties / właściwości”.
Operację należy powtórzyć na każdym z wymenionych wcześniej folderów.
Ustawienia programu
– adres: strony.znp.edu.pl
– sftp, port 22
Połączenie zostało sprawdzone i przetestowane w następujących programach:
– WinSCP
– Cyber Duck
Port POP3: 995
Port IMAP: 993
Serwer SMTP: poczta.znp.edu.pl
Port: 465 (dla użytkowników sieci TP SA port: 587)
Połączenie jest możliwe jedynie przy użyciu szyfrowania SSL.
Do limitu włączają się zarówno maile wysłane i odebrane.
Jeżeli skrzynka jest zapełniona, należy zalogować do systemu pocztowego (poczta.znp.edu.pl) i zwolnić miejsce kasując niepotrzebne wiadomości, zarówno ze skrzynki odbiorczej jak i wychodzącej. W szczególności należy wyszukać wiadomości zawierające załączniki. Po przeniesieniu zbędnych wiadomości należy opróżnić kosz.
UWAGA! Skasowanych z kosza wiadomości nie można odzyskać.
1. Sprawdzić połączenia z internetem – uruchomić przeglądarkę i sprawdzić czy wyświetla się strona poczta.znp.edu.pl
2. Zalogować się na swoje dane dostępowe (adres e-mail oraz hasło) i sprawdzić czy skrzynka nie jest zapełniona.
3. W programie pocztowym sprawdzić ustawienia konta pocztowego.
4. Jeżeli program pocztowy wyświetla komunikaty o błędach należy się z nimi zapoznać.
5. Zgłaszając awarię – należy dołączyć treść komunikatu wyświetlanego przez program pocztowy