Pokaż przyciski
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Contact us
Ukryj przyciski

Konto Poczty E-MAIL / Strony WWW

Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego przypomina, że dla członków Związku, a także struktur terenowych ZNP i OUPiS istnieje możliwość darmowego założenia na serwerze ZG ZNP kont poczty e-mail.

W ten sposób zyskają Państwo nie tylko bezpłatne konto e-mail, lecz także dostęp do najnowszych informacji o bieżącej działalności ZNP – na konto wysyłane będą komunikaty i pomocne materiały oraz codziennie monitoringi mediów. Konto w domenie znp.edu.pl umożliwia również zwracanie się bezpośrednio do prawników ZG ZNP z pytaniami i prośbami o pomoc prawną.

Z koleżeńskimi pozdrowieniami
/-/ Jarosław Czarnowski
Wiceprezes ZG ZNP


Specyfikacja techniczna konta dla stron internetowych na serwerze ZNP
Pojemność serwera 5 GB
Domena .znp.edu.pl / .oupis.pl
Konto sftp tak
Baza danych MySQL 5
Serwer php Apache 2
Cykliczne uruchamianie skryptów – CRON tak, realizowane przez administratora
Własny adres IP nie
Ostatnia modyfikacja: 28-11-2011 | Na górę ↑

Komunikat JFolder::create: Path not in open_basedir paths w trakcie instalacji dodatków w Joomla
W przypadku pojawienia się powyższego komunikatu przy próbie wgrania dodatków do Joomli, należy nadać uprawnienia folderom znajdującym się wewnątrz public_html, umożliwiając zapis wszystkim (others) do folderów: administrator,components, tmp, logs, plugins, modules oraz ich podfolderów (rekursywnie).

Uprawnienia można ustawić za pomocą programu WinSCP po zalogowaniu na konto należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na folderze i wybrać „properties / właściwości”.
Operację należy powtórzyć na każdym z wymenionych wcześniej folderów.

Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Dostęp do konta na serwerze stron
WAŻNE – dostęp do serwera dostępny jest jedynie za pośrednictwem protokołu SFTP
Ustawienia programu
– adres: strony.znp.edu.pl
– sftp, port 22

Połączenie zostało sprawdzone i przetestowane w następujących programach:
– WinSCP
– Cyber Duck

Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Zmiana hasła dostępowego do serwera stron oraz do bazy MySQL
W przypadku konieczności zmiany hasła należy wysłać e-mail z nazwą konta oraz powodem zmiany na adres a.chwatow@znp.edu.pl.
Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Baza danych MySQL
Użytkownicy serwera strony.znp.edu.pl mają możliwość korzystania z bazy danych MySQL. Jeżeli konto nie ma udostępnionej bazy należy wysłać maila na adres a.chwatow@znp.edu.pl.
Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Konfiguracja konta pocztowego
Serwer POP3/IMAP: poczta.znp.edu.pl
Port POP3: 995
Port IMAP: 993
Serwer SMTP: poczta.znp.edu.pl
Port: 465 (dla użytkowników sieci TP SA port: 587)

Połączenie jest możliwe jedynie przy użyciu szyfrowania SSL.

Konfiguracja programu Mozilla Thunderbird

Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Zmiana hasła do konta pocztowego
Aby zmienić hasło dostępowe należy skontaktować się z p. Aleksandrą Chwatow – a.chwatow@znp.edu.pl
Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Informacja o przepełnieniu skrzynki
Skrzynki na serwerze poczty ZNP mają pojemność 768 MB.
Do limitu włączają się zarówno maile wysłane i odebrane.
Jeżeli skrzynka jest zapełniona, należy zalogować do systemu pocztowego (poczta.znp.edu.pl) i zwolnić miejsce kasując niepotrzebne wiadomości, zarówno ze skrzynki odbiorczej jak i wychodzącej. W szczególności należy wyszukać wiadomości zawierające załączniki. Po przeniesieniu zbędnych wiadomości należy opróżnić kosz.
UWAGA! Skasowanych z kosza wiadomości nie można odzyskać.
Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑

Diagnozowanie problemów z pocztą w programie pocztowym
Jeżeli występują błędy przy odbieraniu lub wysyłaniu poczty, należy:
1. Sprawdzić połączenia z internetem – uruchomić przeglądarkę i sprawdzić czy wyświetla się strona poczta.znp.edu.pl
2. Zalogować się na swoje dane dostępowe (adres e-mail oraz hasło) i sprawdzić czy skrzynka nie jest zapełniona.
3. W programie pocztowym sprawdzić ustawienia konta pocztowego.
4. Jeżeli program pocztowy wyświetla komunikaty o błędach należy się z nimi zapoznać.
5. Zgłaszając awarię – należy dołączyć treść komunikatu wyświetlanego przez program pocztowy
Ostatnia modyfikacja: 07-11-2011 | Na górę ↑